En vecka kvar.

Nu är det precis en vecka kvar till julafton. Jag kan knappt tro det själv faktiskt. Det var inte längesedan jag började tredje året och stod utanför NTI-gymnasiets dörrar och fumlade fram mitt passerkort. Nu är det snart julafton och efter det är det ca sex månader kvar till jag tar studenten, DET mina damer och herrar, är helt jävla sinnessjukt! Tiden går lite för fort ibland.

Idag efter skolan så var jag och köpte de sista julklapparna med Carro och nu har jag äntligen slått in alla i fint julpapper, nu ska jag bara dela ut dem också. På onsdag ska jag, Linda och Hanna ha julklappsbyte och sedan på torsdag får jag äntligen åka hem till mamma och pappa. 11.26 avgår tåget från Falun. Ska bli otroligt skönt att få komma hem igen, att få umgås med Sofia, Liza och resten av gänget igen! Det har inte blivit av att vi har setts sen i somras och det är på tok för länge sen. Sen ska jag försöka hinna träffa Simone också, om hon har tid. Och självklart hoppas jag på en hel del shopping och god mat såklart!

Förresten, är det någon mer än jag som har tröttnat på Kalle Anka? År ut och år in har jag tittat på Kalle Anka och hans vänner klockan 15.00 varje julafton. Alltid. Men om sanningen ska fram så tröttnade jag för länge sen. Jag tycker inte det är kul att titta på en fjantig fågel som hoppar fram och tillbaka och sjunger den hemska "parapappaparapaparija", jag har tröttnat på att titta på tomteverkstan och jag har tröttnat på att hälsa på hos Piff och Puff. Det enda roliga är alldeles precis i slutet, när vi får hälsa på hos ett par "nya vänner" i familjen. Yesbox. Ursäkta, men jag orkar inte vara en tråkig Svensson längre. Jag dissar Kalle Anka, big time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0