Nyårslöften?

Sista dagen på 2007 nu, snart är det nya året här. Ett år som jag faktiskt bävar för rätt mycket. 2007 har varit ett bra år, men med rätt många nedförsbackar. Jag tänker inte gå in på detaljer, men jag har lärt mig mycket om allt möjligt i år. Det är ju i alla fall bra, sedan om sakerna jag har lärt mig är bra eller dåliga återstår att se när jag får användning av dom (om jag får användning för dom).

Jag har aldrig varit typen som ger nyårslöften hit och dit. Men i år tänker jag gå emot mina principer och faktiskt ge ett par nyårslöften - som jag verkligen vill hålla. Sedan om jag lyckas är ju en annan femma. Man ska aldrig sätta för stor press på sig själv, men å andra sidan kan det vara just det man behöver för att klara av det man vill. Det gäller att aldrig ge upp och jag är inte typen som ger upp på en gång, det har jag fått bevisat för mig själv i år - att jag faktiskt är en kämpe in i det sista (det kanske låter klyschigt, men så är det faktiskt). Anyways, mina löften - är mina löften och ingen annans.

Gå ner i vikt
Det är verkligen nummer ett på min priolista. Jag vill gå ner i alla fall 10 kg innan studenten och det är faktiskt inte omöjligt alls. Det är sex månader kvar cirkus och det ska jag bannemig klara av. Jag vill komma i min eventuella balklänning utan att se ut som en michelingubbe. Men något som är viktigt att påpeka är att jag vill ha kvar mina kurvor (som jag brukar säga till mina vänner "jag vill bli lite mer fast").

Höga betyg
Jag vill ta studenten med bra betyg. Så bra betyg att jag blir antagen till Högskolan i Kalmar, där jag vill läsa medieproduktion & journalistik. Jag vill även ha bra betyg för min egen skull (lite ego, men betygen är ju ingen annans än mina) och för att göra mina föräldrar stolta så klart, haha!

Vara snällare mot min familj
Alla familjemedlemmar bråkar titt som tätt, men jag vill minska på bråken jag orsakar. Bråken minskade drastiskt när jag flyttade hemifrån (vi bråkade i princip varje dag när jag bodde hemma) och nu vill jag minimera bråken. Jag har väldigt lätt för att vara uppkäftig mot både mamma och pappa (jag har fått det ifrån pappa, vi vill jämt ha det sista ordet båda två). Jag vill inte vara uppkäftig längre - i år ska jag vara snäll.

Hitta en hobby
Förrutom skrivandet så vill jag hitta en annan hobby. Jag vill komma ut och göra någonting emellanåt, kanske inte varje dag, kanske inte varje vecka. Men någonting jag gör ibland med jämna mellanrum. Jag kan bara inte lista ut vad ännu, men det kommer väl (förslag?) Sen ska jag blir allt mer seriös här på bloggen, I promise!

Det var nog allt tror jag. Det blev ett par stycken och jag ska försöka att i alla fall hålla någon av dem, även om det bästa vore att hålla alla. Sen är det ju det där vanliga med, som att inte börja röka och knarka o.s.v men det är ju en självklarhet i min vardag, varken snus, cigaretter eller knark i min vardag - Tack för mig, ha ett gott nytt år nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0