Brand i huset.

Jag hade precis krypit ner under min filt och börjat smaska på lite vindruvor framför tvn när det börjar tjuta något fruktansvärt. Det lät precis som att det kom ifrån grannens lägenhet. Det kan väl seriöst inte brinna?! Jag ringer mamma med en stor klump i magen, mamma är lite smålullig, så hon verkar inte fatta så mycket utan ber mig först ringa 112 och SEN gå till grannen. Feg som jag är tar det säkert 20 minuter innan jag vågar göra det men sen så ringer jag på och Vanessa öppnade. Efter en stunds försäkring om att det inte kom ifrån deras lägenhet eller min lägenhet - eller någon annan lägenhet på våningen tog vi oss ner till åttonde våningen och där blev signalerna starkare. Vi var duktiga och lokaliserade ljudet, ringde på och där stod en förvirrad man och trodde vi misstagit oss. Men nej, lägenheten som han äger bredvid tjuter, han går in och kollar läget. Det var bara ett dåligt batteri, phew.

Jag småtjattrar med Vanessa en stund och sen går jag in till mig och hon till henne. Jag ringer mamma och försäkrar att det inte var någon fara, jag missade halva idol. Men det var det värt. Nu ska jag fortsätta se på TV och njuta av det massor - tänk om jag brunnit inne? Gawd.

P.S Jag ringde inte till brandkåren D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0