Don't drink and drive.

Supa hit, supa dit. "Fy fan vad fulla ni var då, det var så jävla kul!" "Du såg så jävla borta ut när du däckade". Helt plötsligt känner jag mig dum som inte dricker. Jag känner mig dumförklarad så fort det ämnet tas upp. Är jag nödvändigtvis en tråkig person för att jag inte dricker? För att jag hellre sitter hemma och glor på film än att supa tills jag stupar och inte minnas vad som hände? Nej.

 

Med handen på hjärtat har jag aldrig supit mig full. Aldrig någonsin har jag däckat, varit bakfull eller spytt dagen efter. Jag har inte heller haft några minnesluckor, aldrig. Jag har druckit, men med måtta. Jag ser inte varför det är en sådan status att dricka varje helg. Och varför man känner sig så mycket tråkigare för att man inte gör det? Efter en konversation i skolan känner jag mig riktigt jävla tråkig som inte dricker. Det känns inte som att jag är ett dugg intressant bara för att jag inte gör det. Det är aldrig någon som frågar mig vad jag gjort i helgen. Jag har ju ändå inte druckit, jag har inte varit med om något ?roligt? som dom har.

 

Grejen är att jag faktiskt inte är någon tråkig person. I alla fall inte så tråkig som folk verkar tro. Bara för att jag inte har någonting speciellt att berätta om ifrån den och den festen så innebär det inte att jag inte har gjort någonting kul i helgen. Jag kan också ha kul. Folk ser mig kanske som socialt efterbliven när jag inte festar järnet varenda helg. Men det är jag inte. Jag är en helt vanlig människa, en person. Precis som du. Jag tycker bara inte om att supa mig full. Men tro mig, jag är fullt utvecklad på det sociala stadiet. Jag har bara valt att inte göra som alla andra gör. Jag ser ingen mening i det. Vissa gör det för att det är kul, för att det är gott eller för att alla andra gör det. Jag gör det inte för att jag inte känner att det är nödvändigt. Jag har valt att vara rädd om min lever, jag har valt det här själv och jag har valt att använda mina pengar till annat. Men det innebär verkligen inte att jag är en tråkig person. Jag har bara valt en annan väg.

 


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag håller med dig Zandra. jag är inte heller sån ju. Visst kan det vara kul med någon fest då och då. Men aldrig varje helg. Jag tycker itne heller det är så kul. Vi som inte super oss redlöst är starkare. Vi kan ha kul ändå :)

2007-09-17 @ 19:03:59
URL: http://jcb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0