I've got a cold.

Lagom till helgen kom förkylningen. Det känns inte allt för roligt. Jag hade hoppats på att slippa årets höstförkylning faktiskt. Jag brukar aldrig vara sjuk, eller - jag brukade aldrig vara sjuk, men sen så flyttade jag hit upp och då har sjukdomarna skjutit i höjden. Jag vet inte om det finns ett samband. Men jag tror det. Jag hoppas att förkylningen försvinner innan nästa vecka.

Hösten närmar sig med stormsteg. Löven blir gula, röda, bruna och sedan faller de till marken. Vindarna fryser mig från topp till tå. Dagarna är kortare och kvällarna komme allt för fort. För bara två månader sedan var det ljust vid den här tidpunkten, nu är det alldeles svart utomhus och det känns inte alls lika livligt som det gjorde då. Ingen kan ha kunnat undgå att hösten snart är här. Så fram med de stickade vantarna, den superlånga halsduken och den varma jackan. Tänd ljusen och drick mycket varm te. Njut av hösten, välkomna den - snart är vintern här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0