Ibland är det förjävligt med pendling.

Jag kommer att bo ca 30 min med tåg från Kalmar och det innebär alltså att jag får pendla med buss och tåg till skolan. Inga problem alls för mig, eftersom jag är van. Men under introduktionsveckorna på högskolan så är det mycket kvällsaktiviteter på Corehouse, oftast från 21-01. Där skapar min pendling lite problem, då min sista buss går klockan 21.30. Hade jag haft körkort hade det inte varit några problem, men nu har jag ju inte det. Så jag kommer behöva avstå från de flesta Corehousekvällar, tyvärr, för att jag inte kan ta mig hem annars. Om inte någon i Emmaboda, med körkort också ska plugga på Högskolan i Kalmar. Men det är det ju knappast. Well, jag får ta det som det kommer antar jag. Jag är ju ingen stor festprisse annars, men när det gäller att lära känna sina nya klasskompisar känns det lite annorlunda. Lite tråkigt att det ska vara så dålig kollektivtrafik..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0