Jag kanske borde lägga in en kontaktannons?

Jag börjar ju som ni redan vet på Kalmar Högskola om ca två veckor. Det ska bli jättekul, men jag är redan otroligt nervös! Kommer det att bli tufft, är jag tillräckligt duktig och kommer jag hitta någon att umgås med även på fritiden? Jag flyttar ju till Emmaboda i Kalmartrakten och känner inte en kotte (förutom mitt ex, som jag inte vill ta upp kontakten med igen) och det i sin tur gör att oron växer sig större i och med att jag inte vet om jag kommer träffa någon jag tycker om att umgås med.

Jag borde inte oroa mig, allting gick ju så bra när jag flyttade till Falun. Men nu känns allting så mycket mer självständigt. Att studera vid en högskola känns så mycket mer vuxet. Det känns inte som att man ska ha några vänner överhuvudtaget, även om jag vet att så inte är fallet. Jag är oerhört glad över att jag bara är två timmar ifrån Josephine, men jag skulle önska lite andra vänner med när vi inte kan ses, gärna i Emmaboda då jag inte har körkort och kan ta mig överallt (ska dock skriva in mig på körskolan så snart som möjligt) och dels för att bussarna inte går så vidare bra från Emmaboda. Oj oj, vad mycket oroheter det kommer från min sida nu. Jag antar att det kommer att gå över när skolan väl har kommit igång, men nervositeten kommer finns inom mig, i minst två veckor till.. Suck. Man kanske borde lägga in en kontaktannons?

"Jag blir 19 i november, älskar Harry Potter-filmerna och är beroende av choklad. Tycker om att se på film, fotografera och att laga mat. Att ta en drink och svänga på rumpan ibland kan också vara jävligt kul. Jag går gärna runt i mjukisbyxor om jag kan och jag måste inte vara sminkad när jag ska gå till affären, så du får inte skämmas tillsammans med sådant folk. Jag är lätt att umgås med, är tydligen omtänksam och lätt att prata med. Har dock problem med  humörsvängningar emellanåt (hey, ingen är perfekt). Låter detta intressant? Hör av dig".. Nja.. jag vet inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0