Jag har inte haft så kul på länge!

Okej. Igår blev allt annat än tråkig. Dennis ringde mig och frågade om jag ville följa med honom ut och jobba natt. Vilket innebar att dra runt på uteställen här i Kalmar och fotografera mingelbilder till Kalmarcity.se och det ville jag givetvis, hemma ville jag inte vara.

Vi drog först till O'learys där dom hade invigning. Dom hade tydligen renoverat och så, jag som aldrig varit där såg ju givetvis ingen skillnad men det var trevligt. Vi åt buffé och träffade en massor med folk. Vi drog därifrån rätt tidigt dock, runt åtta kanske.

Vidare mot Harrys där det i princip bara var människor över 30, inte så kul för mig kanske men det var bara att hänga på och se glad ut. Grabbarna grus tog ett par öl och jag gick runt och tog mina allra första mingelbilder! Jag hoppas att några går att använda i alla fall :) På Harrys var vi till ungefär kl 22.00 sen drog vi till O'learys ännu en gång. Där var vi bara i 30 minuter sen drog vi vidare till kvällens höjdpunkt!

PALACE!
Första gången jag var där och jag är glad att jag slapp betala 185;- haha. Väl på plats var det dags för spelning med ingen mindre än Mange Schmidt och Thomas Rusiak :D Det var nog hur coolt som helst och jag fick äran att gå framför stängslet och fotografera, jag tror till och med att jag fick in ett par bra bilder! Dom får jag se på måndag och det får även ni :) Jag ska även skriva en recension på det hela på måndag, det ser jag fram emot! Vid 01.00 någon gång drog vi in till stan igen.

Där väntade baren The Rock! Hur jävla ballt som helst, en rockbar för er som inte hängde med :) Alla människor var hur härliga som helst, som hårddrockare är när dom är fulla haha! :) Vi tog lite mingelbilder, träffade härligt folk innan vi begav oss till nattklubben bredvid.

Ernesto In Table. Ännu en nattklubb, ägd av ett par italienare. En helt okej nattklubb för den som gillar techno och sånt. En version av Palace fast äldre människor. Där träffade vi Jonny! Han jobbade på tidningen förut och var en av dom snällaste på kontoret, han slutade dock. Kul att träffa honom :) Euhm.. Vi pendlade mellan Ernesto och The Rock och när dom stängde vid 02.00 så började folket dra sig tillbaka medan vi satt kvar och väntade på en anställd.

Jag var hemma vid 03.00 någongång och stupade i sängen av ren utmattning. Jag måste erkänna att bättre guidetur inom Kalmars uteställen kunde jag väl inte direkt ha fått någon annanstans? Det var trevligt i alla fall och det här var nog den roligaste kvällen sen jag kom hit, det tackar jag för även om jag är jävligt seg idag. Men det var det värt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0