Min bloggtopp!

  • Lista 5 bloggar du gillar och berätta vad som gör dem speciella.
  • Lista sedan 3 bloggar du inte gillar/har svårt för och varför.

Toppen:

1. Stina-Lee
Jag älskar verkligen att följa den här tjejen. Hon är en av få som fortfarande håller sig kvar på jorden med båda fötterna. Dessutom delar hon samma intressen som jag, även fast jag inte visar det till lika stor utsträckning som Stina, nämligen shopping/mode och djur! Förövrigt är hon hur vacker som helst och jag älskar hennes egopics, just för att dom är så neutrala, eller naturliga kanske är ett bättre ord, hon är söt som socker! Dessutom är hon mänsklig, hon erkänner att hon inte har tid för bloggen var tionde minut då hon ägnar den tiden åt sina hundar eller sin familj istället, you go girl!

+ Naturligt, enkelt och intressant läsning!
- Lite för gles uppdatering, jag vill ju läsa mer! (Men som sagt, hon är bara mänsklig)

2. Elin Kero
Ni kanske känner igen henne under namnet Nevnarien lite bättre. Ännu en fortfarande jordnära tjej som gör fantastiska illustrationer och tar oerhört vackra fotografier, detta är ännu ett av mina intressen fastän jag lagt det på hyllan just nu (skyller på min kamera), och hon berättar om sitt liv och vad som händer dag för dag. Hon är ju även hon så otroligt vacker också, varken för mycket eller för lite.

+ Underbara illustrationer, fotografier.
- Vart tog alla fina illustrationer vägen egentligen? Ge mig nya bilder att se på :D

3. Blondinbella
Hon må vara för mycket i många ögon, även i mina. Men på något sätt så har hon fascinerat mig så otroligt mycket. Hon är 17 år och har redan kommit så otroligt långt, längre än jag och jag blir 19 i år. Hon är vacker och smart, trots att hon är blondin, där spräcker vi den klyschan. Men visst, även lilla Isabella Löwengrip kan vara otroligt knäpp och osmart ibland, men när allt kommer omkring så tror jag att vi alla är likadana ;)

+ Hon vet vad hon vill och det tilltalar mig!
- Hennes otroliga intresse för politiken, boooring..

4. Josephine
Jag bara måste länka till min allra bästa vän, det vore ju dumt annars! Ni kanske inte är så speciellt intresserade av den här bloggen, men jag är! Eftersom vi bor så otroligt långt ifrån varandra så är det så otroligt skönt att kunna läsa hennes blogg, när vi inte hörs på andra sätt. Jag får helt enkelt veta vad som händer, och det är bra. Snart, som tur är, bor vi närmare och då kanske det blir mindre bloggläsning, men det tror jag knappast. This is my girl!

+ Jag får veta allt, haha :)
- Lite för gles uppdatering kanske, men jag vet att det är mycket nu!

5. Carro, Jonna, Hanna, Anna-Karin, Sanna
Jag kunde tyvärr inte bestämma mig för vem som skulle få den femte platsen, så jag raddar upp de andra bloggarna som jag läser (förutom dem som hamnar på bottenlistan) så får ni ta del av dessa bloggar också, ni bör besöka dem åtminstone en gång, men gärna fler!

Botten:

1. Kissie
Är ni förvånade? Det är inte jag. Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva, ni alla vet ju själva (som läser bloggen). Hemsk grammatik, hemska bilder, hemskt dålig personlighet och så vidare.. Men varför läser jag ens? Ptja, alla behöver vi underhållning i vår ibland så gråa och tråkiga vardag, tycker ni inte? Dessutom är det ju så kul att läsa att alla hennes så kallade vänner är horor, knarkare och så vidare och att dom skvallrar och snackar skit. Det roliga är att hon själv för likadant, medvetet tror jag. Hon vill nog bara vara lite uppblåst :) But hey, she's not ashamed over herself, cred to that.

+ Underhållande! Man får sig alltid ett gott skratt, hon är så överdriven.
- Hennes grammatik...

2. Kenza
Allt snack om Tokio Hotel hela tiden.. det tröttar ut mig, då jag verkligen hatar deras musik. Men jag tycker inte illa om henne för att hon lyssnar på deras musik, det blir bara föööör tjatigt. Anledningen till att jag läser hennes blogg är för att hon är så otroligt söt och hon har en skön stil helt enkelt :) Och vem har missat lilla Armani?

+ Så otroligt söt, får inte nog av att se på henne (med risk för att låta lite homo).
- Tokio Hotel..

3. Bloggdetektiven
Jag följer personligen inte den här bloggen utan har bara varit inne på den några få gånger. Det har räckt för min del. Att sitta och lämna ut någons liv på det sättet som personen gör tycker jag är groteskt, hur kan man, har man inget eget liv? Jag sitter alltid och funderar på, när bloggdetektiven kommer på tal hur han/hon skulle reagera om "privat" fakta om hans/hennes liv dök upp på Internet. Det är olagligt att lämna ut personuppgifter utan tillåtelse och så jävla onödigt.

+ Finns inga plus för den här bloggen.
-  ALLT, en helt onödig blogg.

Kommentarer
Postat av: annis

tack sötnos! kikar in din blogg flera gånger om dagen för att se om du uppdaterat! :)

2008-06-11 @ 20:40:11
URL: http://akolan90.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill du veta hur två unga tjejer som är aktiva i MUF ser på kvinnomisshandel , åldersgränser och andra politiska frågor . Blandat med en del andra karameller , kolla in vår blogg . Intressant med folk som kan kommentera inläggen med synpunkter och typ inte bara "trevlig helg" .

2008-06-12 @ 05:02:46
URL: http://kakankvickan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oj! Detta måste jag nog fundera på ett tag, men jag ska nog sätta in ett inlägg om detta imorgon när jag har haft tid att tänka på saken :)

2008-06-15 @ 18:59:00
URL: http://ungato.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Vad lustigt. Jag håller med dig om allt. Skulle lika gärna kunna vart jag som gjort listan :) Ha det fint.

2008-06-16 @ 20:49:14
URL: http://nolow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0