Rättelse.

Vill börja med att svara på en kommentar som någon lustigkurre skrivit.
Det var alltså jag som fick urinvägsinfektion inte X2000 ;) haha!


Jaha.. Idag började i alla fall inte så bra. Jag gick upp klockan halv sju, var på väg ut ur dörren när jag tittade på schemat och såg att vi inte började förrän klockan 13. Great tänkte jag, nu har jag stressat helt i onödan.. Men jag gick och la mig igen, vaknade vid nio. Hade pissont (av urinvägsinfektionen) så jag fick bli hemma idag från skolan, som tur är så lägger Anja alltid ut sina föreläsningar på webstudieplatsen på hiks intranät.

Anyway, helgen har varit minst lika mysig som alltid. Vi har inte gjort speciellt mycket, mest legat i sängen och kramats, spelat guitar hero eller något sånt. I fredags var jag i borlänge en sväng och träffade Linda, väldigt kul att träffa lite "gamla" ansikten :) Vi käkade kycklingsallad på matpalatset och sedan begav vi oss hem till henne en stund. Vi gjorde inte heller så himla mycket, pratade mest :) Sen i söndags, igår.. var det ju dags att åka hem. Tågresan från borlänge till mjölby var felfri men i mjölby började problemen. X2000 var försenat med 20 minuter, vilket skulle innebära att jag missade mitt byte i Alvesta.. (jag har inte riktigt förstått mig på X2000.. dom ska vara det snabbaste tåget i Sverige, eller? Och är ändå ALLTID sena och dyra..)

Men ändå. Vi kommer till Alvesta, får veta att vårt tåg väntar in oss i Alvesta och paniken är över. Trodde jag.. Väl utanför Alvesta stannar tåget mitt ute i ingenstans för att plocka upp typ 100 passagerare från ett annat tåg som kört på en älg. Det var proppfullt på tåget, man kunde knappt röra sig, jag var kissnödig (det hade jag faktiskt varit sen vi var i mjölby). Inget bra slut på dagen. Jag var hemma vid 21 någon gång och då hoppade jag in i duschen för att sedan sova. Urinvägsinfektionen kom nog av att jag druckit på tok för lite och för att jag höll mig så länge.. I dunno.. Det var en rätt jobbig söndag i alla fall.

Nu har ni fått veta vad som hände. Vad har ni gjort i helgen och vad händer i veckan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0