Hej tjejen, du är för fet!

Jag har alltid varit tjejen med kurvor, jag har alltid varit tjejen som gillar det goda, lite för mycket. Idag minns jag inte ens hur jag såg ut som smal, om jag inte kollar tillbaka på vääldigt gamla bilder. Jag minns inte när jag sist tyckte om att se på mig själv i spegeln. Jag kan inte minnas att jag någonsin funnit mig själv attraktiv (att jag har pojkvän är väl ett mirakel). Missförstå mig inte, bara för att man är (som i mitt fall) tjock så behöver man definitivt inte vara en sämre människa, tvärtom.

Jag väger närmare 100kg idag, vilket är alldeles för mycket för min kropp. Jag misshandlar mig själv, jag är inte schysst mot min kropp. För att vara "normalviktig" bör jag gå ner nästan 35kg. Det känns väldigt långt borta just nu, men jag vill, det vill jag absolut. Frågan jag ställer mig själv dagligen är - hur ska jag gå till väga? Jag älskar mat, jag älskar som nämnt det goda, lite för mycket. Jag vill inte längre, jag äcklas rent ut sagt av mig själv och spegeln är min fiende. Det spelar ingen roll att jag har vänner, familj och en pojkvän som älskar mig om jag själv inte kan älska mig för den jag är. Så vad ska jag göra åt saken? Alternativen är många. Banta, träna, svälta, framkalla ätstörningar (okej de två sistnämnda är inte aktuellt).

Problemet är bara den att jag själv inte kan få tummen ur arslet. Jag vet inte hur många gånger jag sagt åt mig själv (och skrivit det här i bloggen med för den delen) att jag ska gå ner i vikt, sluta upp med det onyttiga och börja behandla min kropp bättre. Tiotals gånger, hundratals och tusentals.. det spelar visst ingen roll. Jag förstår inte, jag orkar inte bry mig. Hur långt ska det egentligen behöva gå? Ska det behöva gå så långt att jag inte kan ta mig ur min egen säng? Usch, nej. Så långt får det verkligen inte gå. Men på det här sättet är jag på en väldigt god väg att förstöra min framtid och det tänker jag inte tillåta. Så f.r.o.m ikväll kommer det här erkännandet, till er här i bloggen vara en början på någonting nytt. Inom en snar framtid kommer jag (för att jag tror att det kommer att hjälpa mig på vägen) starta en ny blogg där jag skriver ner vartenda steg i min process. Den här bloggen kommer att vara kvar, här kommer jag att skriva precis som vanligt. Men den andra bloggen ska bli min ventilation. Ingenting censurerat. Ni kanske kommer att äcklas, ni kanske kommer att stötta mig, vad vet jag. Men så här kan det inte hålla på längre. Jag är för fet både för min längd och för min hälsa, jag går inte med på det längre. Jag vill ta kontrollen över min kropp från och med nu. Jag vill finna mig själv attraktiv. Hänger ni med?

Kommentarer
Postat av: Anonym

får väl testa mig fram! :)

2008-09-27 @ 10:59:04
URL: http://filippuuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0