Föreläsning, kamera och morotslåda.

Så kan man sammanfatta min dag ungefär. Plussa på huvudvärk, examination och skavsår så är dagen komplett! Jag sov inget vidare inatt, jag låg mest och stirrade och vred på mig vilket resulterade i att jag var skapligt död imorse. Under dagen hann jag med en examination och polisens informationschef föreläste. Ganska intressant och väldigt roligt. Fick ett sms under föreläsningen. Min kamera hade kommit! Så den hämtade jag ut på en gång när jag kom hem till Emmaboda. Köpte även lite nya ansiktsprodukter från apoteket och så köpte jag med mig massor av lax hem. Konsum hade nämligen medlemspris! Det tycker vi om.

Nu sitter jag här och lyssnar på Caramelldansen och väntar på att morötterna och riset ska bli klart. Jag ska nämligen försöka göra en av mammas berömda morotslådor helt själv. Gudomligt gott. Mosade morötter, grötris och grädde och sen swooosch in i ugnen med lite ströbröd på toppen, blir kanongott! Vi får hoppas att min blir lika god som mammas. Till detta serverar man smält smör och vanligtvis julskinka med senap. Men idag får det funka utan skinkan.

Kommentarer
Postat av: Linda

oh det lät ju väldigt smaskigt :D

2009-04-27 @ 21:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0