Fem bloggar i bloggosfären.

5.e platsen går till: Josef Wijk
Josef Wijks blogg har jag inte följt så länge men när jag väl hittade hans blogg kunde jag inte låta bli att börja följa den. Josef är frisör och jobbar på RABIRABI på stureplan i Stockholm. I bloggen hittar tar han upp läsarfrågor kring håret och han bjuder även på väldigt mycket inspiration med bilder och youtube-klipp. Innan jag dör ska jag definitivt se till att Josef får klippa mitt hår.

4.e platsen går till: Emma Leyman

En av mina 60 klasskompisar på Högskolan i Kalmar. Jag känner inte Emma speciellt väl men hon skriver en väldigt rolig blogg. Jag tror inte jag har läst hennes blogg en enda gång UTAN att skratta och det är ju alltid ett gott tecken. Hon har inte nischat sin blogg utan skriver om vardagsbetrakelser men på ett väldigt underhållande sätt, med en snutta sarkasm. Jag är glad att jag har Emma Leyman i min klass, trots att hon går i B.

3.e platsen går till: Linnéas Skafferi

Ingen har väl missat att jag älskar mat? Och att jag dessutom älskar att laga mat? Linnéas Skafferi har gett mig många bra tips och driver en otroligt bra matblogg bland alla dessa modebloggar. Hon gör dessutom underbart fina tårtor som man inte kan göra annat än att bli kär i. Bästa matbloggen bland alla, helt klart.

2.a platsen går till: Magnus Uggla

Ingen har väl missat vem snubben är? Mannen bakom Efterfest och Johnny The Rocker. Jag har aldrig varit riktigt förtjust i Magnus Uggla om jag ska vara ärlig. Visst, musiken fungerar jävligt bra på party och även om somrarna men intrycket av honom har varit för arrogant. När jag däremot började läsa hans blogg ändrades bilden rätt snabbt. Vilken kille! Magnus Uggla får mig alltid att skratta.

1.a platsen går till: Blondinbella
Det var kanske inte så svårt att lista ut kanske. När Blondinbellas blogg började marknadsföra sig och blir riktigt känd hade jag väldigt mycket emot henne. Överklasstjej med på tok för mycket stockholmska i förrådet som trodde att hon var stört, bäst och vackrast. Men tiden gick och nu tycker jag faktiskt att Blondinbella är kanon. Hon är driven och målmedveten och tjänar pengar på att skriva om vilket nagellack hon använder, vad hon åt till lunch och vad hon ska göra efter shoppingrundan med hennes bästa vän. Hon har redan två företag och tjejen är ett år yngre än jag! Må så vara att en del av hennes åsikter är lite skrattretande men hon är fortfarande härlig.

OBS - länkarna öppnas i ett nytt fönster.

Kommentarer
Postat av: MatildaÖstman

Vilka härliga bloggar! :D Din borde ligga med där också!

2009-03-02 @ 23:42:12
URL: http://matildaostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0