Snökaos i Småland!

Gårdagen slutade ju inte precis så som jag hade tänkt mig. Emelie åkte härifrån vid halv tolv. Jag köpte med mig frukt hem och käkade fruktsallad och tittade på Buffy. Som jag sa att jag skulle göra alltså. Sen vid halv fyra var det dags för mig att vandra ut i snön och gå till tåget. Här började problemen.

1. Jag halkar men återfår balansen. Jag halkar igen men lyckas hålla mig uppe. Pustar ut och plötsligt halkar jag till igen och denna gång sitter jag med arslet i snön. Handlederna fick ta den värsta smällen så dom är väldigt ömma idag.

2. När jag kommit upp på benen igen smsar Linn. Hon är fast i Emmaboda. Tågen går inte som dom ska så hon väntar på ett annat tåg. Jag kommer dit, håller henne sällskap och får veta att alla tåg mellan Emmaboda-Kalmar är inställda pga ett träd som rivit ner en kraftledning på tågbanan. Great. Ersättningsbuss fixat. 35 minuter för sent kommer vi iväg.

3. Jag ringer Lina och berättar att jag blir sen (vi skulle börja inspelningen kl 17 och jag åker från Emmaboda fem i fem). Inga problem tjejerna fixar inspelningen så länge.

4. Bussen har äntligen kommit iväg. När vi kommit ungefär 1,5 mil så stannar bussen och busschauffören ropar i högtalarna att det har hänt en trafikolycka längre fram på vägen och att trafiken verkar stå still.. Blåljus syns. Great tänker jag. Klockan är nu kvart över fem. Jag ringer Daniel, Emelie och mamma och beklagar mig. Kvart i sex kommer vi iväg igen och kör i typ 70km/h hela vägen till Kalmar.

5. Tio över sex när jag precis anlänt Kalmar ringer Lina och berättar att inspelningen är klar och att jag kan åka hem igen. Ännu mer great.. Helt onödigt att jag ens satte mig på bussen från första början.

6. Jag stannar på stationen och inväntar nästa buss som går en timma senare.

Ja ni kan ju lista ut om jag var på rätt dåligt humör igår. Jag borde ha insett att det skulle krångla när jag stod på stationen i Emmaboda och såg att tågen var inställda. Eller om jag varit ännu mer smart och vänt hemåt när jag halkade och fick så djävulskt ont i skinkorna och handlederna. Ibland blir det alltså inte riktigt som man tänkt sig. Ibland finns det stora fördelar med att bo i Dalarna. Det blir inte stort trafikkaos så fort lite snö faller från skyn. Jag hoppas att jag har bättre tur idag. Vi börjar inspelningen klockan 18.30 ikväll. Så det blir en sen dag. Förhoppningsvis kommer jag hem till halv tio annars sover jag i Kalmar.

Nu ska jag fixa lunch.

Kommentarer
Postat av: Linn

HAHA fyfan vilken dag du måste ha haft igår. Förlåt att jag skrattar, men det blir liksom komiskt!

2009-02-12 @ 18:25:16
URL: http://enbloggtvaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0