Play me.

Gårdagen var jättetrevlig när Linn väl hittade hit vid sextiden. Vi lagade ris/kasslergratäng med grädde och chilisås. Blev väldigt lyckat. Vi pratade om allt långt in på småtimmarna och idag var det riktigt jobbigt att ta sig till skolan.

Väl i skolan skulle vi göra en film på 45 sekunder och vi skulle gestalta ett ordspråk. Eget beröm luktar illa valde vi och det blev rätt så bra i slutändan. Så jag har alltså suttit i redigeringsrummet hela dagen idag med Lina, Magda och Emelie och klippt vår film och synkat. Väldigt kul, men väldigt tröttsamt. Jag tog fyra-tåget hem som i Nybro stannade helt. Fick veta att hela södra tågtrafiken stod still pga. en så kallad stillbild (trafikkontorets monitor över alla tåg dog) så vi kunde inte åka vidare. Där satt jag, grymt hungrig och höll på att dö. 30-35 minuters sena rullade tåget sedan mot Emmaboda. Nu väntar jag på maten som står i ugnen (resterna från igår, mums!).

Jag är dessutom ledig imorgon så idag ska jag titta på film, spela lite Sims och ta det lugnt och imorgon ska jag sova tills jag vaknar (vilket brukar bli runt 13 någon gång). Sen måste jag börja plugga på omtentan jag har nästa vecka.. Fun, not.

Kommentarer
Postat av: Maria Roth

Sv: Ja, det är jättetråkigt att de inte visar det på tv. Skulle gå på webb-tv på Aftonbladet ikväll vid 20 iallafall. :)

2009-01-22 @ 17:35:33
URL: http://mariaroth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0