Jag skulle vilja läsa Hitlers självbiografi.

1. Blir det någon semester i sommar?
Det blir bara semester för min del i sommar. Det är ingen som vill att jag jobbar tydligen. Men det är väl inte så konstigt att ingen vill anställa nytt folk i och med lågkonjukturen och fan och hans moster. Lite tråkigt, jag hade jättegärna velat jobba i sommar, istället får jag förhoppningsvis njuta av solen i tre månader!


2. Vad heter du i mellannamn om du har ett sådant?
Jag heter Hannele i mellannamn. Mamma och pappa ville tydligen att jag åtminstone skulle ha ett finskt namn. Kändes rätt smart. Jag hade väldigt gärna haft det som tilltalsnamn faktiskt. Det är fint och udda.


3. Vart var du om dagarna som liten när dina föräldrar jobbade?
Jag var på dagis så klart! Genom åren gick jag på dagis med namn som: Lilleskutt och Gullvivan. På Gullvivan gick jag på avdelningen Saltkråkan (alla avdelningar var döpta efter en av Astrid Lindgrens böcker).


4. Vilket annat språk hade du helst velat kunna prata flytande?
Finska och franska helt klart. Finska för att jag är finsk och för att hela min släkt bor i Finland. Jag behärskar språket när det kommer till att förstå vad som sägs men jag kan absolut inte prata lika bra som jag gjorde när jag var mindre tyvärr. Franska vill jag kunna för att det är så himla fint!


5. Är du en Spara eller Slösa?
Jag är nog en mittemellan. Jag älskar att slösa men jag får väldigt dåligt samvete om jag inte sparar.


6. Vilket yrke tycker du är det hetaste en person av motsatt kön kan ha?
Oj, det var en svår fråga! Det är ju inte yrket hos en person jag tänder på. Men visst, jag ser hellre att han är civilingenjör (som min pojkvän) än att han är lokalvårdare på en skola. Det låter kanske lite ytligt men när allt kommer till kritan så är det väl alltid så. Jag menar, hellre en miljonär än en uteliggare?


7. Har du gjort något riktigt roligt den här månaden?
Nej det har jag faktiskt inte med tanke på att det bara har gått två dagar. Igår pluggade jag till tentan som jag skrev idag. Så det beskriver väl rätt så väl varför jag inte har gjort någonting kul ännu. Haha!


8. Hade du kunnat ställa upp i en dokusåpa?
Det tror jag verkligen inte. Jag är inte personen som gillar att stå i centrum och jag är definitivt inte en person som gillar att synas i media på det sättet. Jag föredrar att synas i media när jag har gjort någonting bra, inte när jag har sex med någon i Big Brother-huset ;)


9. Vilken TV-serie hade du helst hoppat in och levt ditt liv i?
Kyle XY eller Grey's Anatomy. Kyle XY för att Kyle och alla personer i serien är så jävla härliga och Grey's Anatomy för att jag alltid haft en dröm om att bli läkare (det kommer dock aldrig att hända). Men jag tror att alla människor behöver lite spänning i vardagen för att verkligen uppskatta livet man lever.


10. För du en vanlig dagbok utöver din blogg?
Nej men egentligen kanske jag borde göra det. Det kanske inte alltid är en fördel med att skriva om allt här i bloggen men å andra sidan har jag cirka 20-25 läsare om dagen och inte 20 000 läsare så det är nog rätt lugnt ändå. Dessutom skriver jag ju inte ner allt här i bloggen.


11. Tränar du inför "Beach 2009"?
Åh jag borde verkligen! Jag är ju som sagt ett par storlekar större och har aldrig riktigt trivts med det. Jag har försökt att motivera mig själv med min viktblogg men intresset svalnade rätt snabbt när jag såg att det inte fanns något intresse för den. Åtminstone inte som någon sa. Jag hade dock fler läsare på den bloggen än här. Men jag vet inte.. Men som svar på frågan: Jag borde göra det!


12. Tycker du det är jobbigt att svara när det är ett dolt nummer som ringer?
Näe, så länge det är på min mobil så är det rätt lugnt. Det enda som är annorlunda är att jag aldrig säger vad jag heter förrän jag vet vem det är jag pratar med. Likadant i hemtelefonen (pga. försäljare).


13. Du måste tatuera in ett namn, men inte ditt eget.. Vems hade du valt?
Mina barns namn helt klart. När jag skaffar dom så klart.


14. Vågar du ladda ned filmer/musik nu efter IPRED-lagen trädde i kraft?
Jag ska erkänna att jag brukade ladda ner musik och film innan 1 april men sen dess har jag inte laddat ner en enda låt. Jag har till och med gått så långt att jag har köpt enstaka låtar på iTunes. Antar att jag är feg. Hur stor är risken att just jag åker fast som laddar en ynka låt till skillnad från dom som laddar ner flera tusen?


15. Ser du fram emot något just nu?
Sommaren helt klart. Jag ska göra så otroligt mycket kul! Jag ska på Peace & Love i Borlänge, jag ska till Danmark, jag ska på Diggiloo i Vadstena och jag ska grilla, bada, sola och bara njuta av livet. Förhoppningsvis tillåter vädret det också ;) Där brukar ju haken ligga.


16. Blundar du när det är hemska scener i tex skräckfilmer?
Hmm. Näe jag tror inte det, åtminstone inte vad jag kan minnas. Jag älskar ju skräckfilmer så jag ser det mer som en kick tror jag! Men det finns säkert någonting som jag tycker är extra obehagligt. Jag såg en skräckfilm en gång när jag var yngre. Det var om någon ond person som typ hängde upp sina offer i hajkrokar, när dom levde, och sånt och man fick verkligen se när han stack krokarna in i huden. Det var obehagligt, då tittade jag emellan fingrarna! Haha.


17. Använder du lågenergilampor?
Ja det gör jag. Jag försöker att tänka på miljön i största möjliga mån.


18. Vart i USA hade du helst rest om du fått välja?
Seattle och New York of course! Seattle för att det verkligen verkar så oerhört mysigt och NY för att det känns som ett måste innan man dör. The big apple liksom! Vem vill inte åka dit? Jag tror dock jag skulle ha väldigt svårt för det. Jag klarar knappt av folkmassan i Stockholm, lantis som jag är ;P


19. Vad tycker du är godast att lägga på grillen?
Kycklingspett med cocktailtomater och paprika eller laxfilé med massor av havssalt!


20. Vems självbiografi hade du helst velat läsa om du får välja vilken person som helst?
Adolf Hitlers självbiografi. Tänk er själva varför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0