Smålänningar är otrevliga.

Det är någonting som jag har kommit på nu när jag snart har bott här i ett år. Till skillnad från både dalmasarna och östgötarna så är smålänningar mycket mer uppblåsta. Inte lika trevliga mot människor dom inte känner sen innan. Varenda dag får jag stå ut med att folk blänger. Den enda som är snäll här i trakterna är den söta tanten på konsum. Jag har inte riktigt förstått varför man måste vara bokstavligt talat otrevlig mot människor bara för att man inte känner dom?

Nog om det! Idag har jag för första gången suttit och redigerat ljud i Digas och gud så himla kul det är! Jag vill nog inte bli tidningsjournalist längre. Jag vill jobba med radio, ge mig radio! Jag gjorde även min första radiointervju. Stackars Hugo fick vara försökskanin och det gick väl inte så oerhört bra för mig måste jag erkänna. Trots att det "bara" var Hugo så blev jag extremt nervös och det märks så fort. Jag hoppas att jag har någonting att klippa i imorgon.

Förövrigt så suger vädret. Jag blir riktigt deppig.
Nu ska jag värma en kopp te och äta mackor och yoghurt.


Kommentarer
Postat av: Josephine

Skåningar is the shit ;)

2009-05-06 @ 18:06:33
URL: http://josephinedahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0