Kissie hamnar på pajkastarlistan


1. Våren verkar äntligen vara här! Här nere i lilla Emmaboda har det varit över 17 plusgrader två dagar i rad nu och snön är i princip borta. Det enda som återstår är gamla högar man skottat men vad gör det? Jag blir i alla fall riktigt pigg och glad av att det börjar bli varmare ute. Att slippa vinterkläder och att slippa halka omkull överallt. Underbart!

2. Blogg.se hamnar på innelistan den här veckan. Jag avskyr emellanåt att belastningen blir för hög på kvällar och helger att man inte kan göra ett dugg (läs ladda upp bilder och göra bloggdesigner). Men jag är ändå glad att jag valde att gå tillbaka. Jag älskar webbdesign!

3. Earth Hour. Jag vet inte hur många det var som släckte och jag övervägde ett bra tag att inte göra det i och med krönikan som jag la upp här igår. Jag vet inte om jag gjorde någon nytta när jag släckte allt men lät tvn vara på (jag ville ju se på Körslaget) Men uppmärksamheten Earth Hour ändå får är oerhört bra och budskapet är viktigt.


1. Körslagets blunder. Ja jag måste faktiskt säga det. Nu tänker ni att vad fan Zandra? Skitsamma. Men nej det är det inte. Jag som tittare ska kunna lita på att det går rätt till. Efter TV4:s blunder igår kan man ju inte ens vara säker på att röstresultatet någonsin visar rätt? TV4 kanske väljer själva vem som ska gå vidare.

2. Kissie. Jag lovade egentligen mig själv att mina inne- och utelistor inte skulle hänga ut folk. Men det känns berättigat att göra det när det gäller henne. Jag har fått nog och jag önskar att alla andra kunde få det också. Ännu värre är väl att man fortfarande går in och läser hennes blogg. Kanske borde jag skriva ner mig själv på utelistan denna vecka?

3. Ekonomijournalistik. Vi ska påbörja en ny kurs imorgon. Bara namnet gör mig opepp på i princip allt. Läraren suger, ekonomi suger och det handlar säkert om att man ska vara duktig på matte. Vilket jag inte är så ni kan ju själva lista ut hur det här kommer att gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0