Tjejsaker.

Jag har precis ätit (det blev inte falukorv och makaroner utan romanasoppa) det var minst lika gott men mycket mer lockande eftersom jag fick korv och makaroner i skolan igår. Euhm. Jag tänker tappa upp ett varmt bad och göra såna "tjejsaker". Jag ska skrubba, smörja in mig, fixa&måla naglarna, fixa ögonbrynen och så vidare. Varför undrar ni? Jag har ingen direkt anledning. Jag kanske inte har någon att göra mig fin för, mer än för mig själv såklart. Men det kanske är det som är grejen. När man är med någon, som man vet älskar en för den man är så spelar det ingen roll om man har orakade ben och nedbitna naglar, man vet att man duger som man är. Och ska jag vara ärlig så blev jag väldigt bekväm i det. Jag nästan struntade i att försöka se bra ut när jag var tillsammans med Rickard, för jag visste att han älskade mig som jag var trots allt. Men nu så här i efterhand förstår jag inte hur han orkade (ibland var jag till och med mer man än honom kändes det som) och jag är ju ändå tjej. Jag måste få göra sånt, även om det är jävligt jobbigt att raka benen ibland, oh vad äcklig hon är som inte rakar benen så fort hon får stubb, tänker ni säkert nu, men iallafall. Hela poängen var väl att man ska vara fin om man vill även om man inte har någon att vara fin för, som jag. Man måste unna sig gott ibland. Ellerhur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0