Nix-registret.

JAG HATAR TELEFONFÖRSÄLJARE.
JAG HATAR DIVINE OCH JAG HATAR ENERGIBOLAGET I SVERIGE AB!

Vilken uppmuntrande start efter helgen va? Jag registrerade precis min hemtelefon i nix-registret. En snubbe vid namn Miguel ringde och ville att jag skulle byta elbolag till dom. Miljömärkt el, billigare än mitt nuvarande och ingen bindningstid. Lät ju super tyckte jag. Samtalet spelades in, alltså mitt samtycke och mina personuppgifter. Tänkte inte mer på det. Googlade på deras hemsida, gick in och tittade, verkade superbra. Tittade på lite andra sökträffar och där började katastrofen.. BARA missnöjda kunder. Konsumentverket har till och med varit inblandade hos kunder som blivit så pass missnöjda. Jag blir så otroligt ledsen när jag är så dum att gå med på saker via telefon. Nu kan jag bara föreställa mig ett dödssenario när jag går bankrutt och inte kan betala mina räkningar eller att jag inte kan säga upp mig och får betala höga räkningar i hela mitt liv för något dumt jag sa ja till via telefonen.. Jag har 14 dagars ångerrätt om jag inte vill ha deras el, men problemet är att man sällan får sitt informationsbrev i tid så att man kan utnyttja detta.. I'm so stupid.

Likadant dom där jävla trosorna som Divine erbjöd mig att prova. Dom har inte kommit trots att det gått mer än 14 dagar nu och dom sa att jag skulle få detta inom 14 dagar. Inte för att jag vill ha trosorna, men jag vill ha mitt kundnummer så att jag kan avregistrera mig där också, utan kundnummer kommer jag inte ens åt kundtjänst på deras jävla fucking hemsida..

Annars då?

Stockholm var underbart, konserten var underbar. Ska visa bilder sen :) Jag träffade även Melina, vi tog en fika och pratade om allting som hade hänt under de senaste åren då vi inte har pratat så mycket. Kändes jättebra att träffas igen och jag har lovat att jag ska ta mig upp till Stockholm oftare så att vi kan ses. Enda nackdelen med Stockholm är att mina fötter nästan är slarvsylta, dom gör så ont så jag vet inte vad. Jag till och med grät en skvätt pga telefonförsäljaren och att mina fötter gör så förbaskat ont, haha.

Nu ska jag väl ta mig något att äta och sedan ska jag lägga mig och titta på film. Imorgon har jag min praktiska examination del två. Vi ska skapa en hemsida, vi får se hur det går. Har ju inte kunnat öva mer än i skolan eftersom jag inte har lyckats få hem dreamweaver till datorn, hjälp mig någon? Men det ska nog gå bra ändå, hoppas jag. Håll min tumme.

Och Josephine. Jag hoppas att allt har gått bra idag, jag har tänkt på dig <3

Kommentarer
Postat av: © A N N I S P A N N I S

Det funkar galant, och nej jag har inte fått några mail jag heller, eftersom det bara är en beta version än så länge fick jag veta. man får typ bara ett mail i veckan. men jag har tjänat pengar på att värva medlemmar.

2008-11-03 @ 17:56:34
URL: http://akolan90.blogg.se/
Postat av: magdalena

hej,

läste om ditt missöde med divine. sitter själv med ångest nu för jag har läst om allt skit med dom, och har fått hem "gratis"proverna idag och har sagt upp mitt medlemskap. hur har det gått för dig? du får gärna maila mig, är inte inne på din blogg annars... /magdalena

2008-11-07 @ 15:37:37
URL: http://magdalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0