Det kommer bli stressigt.

* Skriva paper, examination och tentaplugg + tentamen i rätts- och förvaltningsjournalistik.
* Plugga till omtenta i journalistik och samhälle som är den 16 maj.


Okej det kanske inte låter så jävligt men faktum är att ovanstående kurser är rätt tunga och svåra om man inte vet någonting om det från början. Speciellt journalistik och samhälle. Jag tänkte först inte tenta om den innan sommaren, jag trodde nämligen att jag skulle vara så långt ifrån godkänt på första försöket. Nu var jag dock bara tre ynka poäng ifrån att jag tänkte försöka fixa den så att jag slipper ha den att tänka på.

Vad gäller den andra kursen så har jag ju ett paper att skriva till på måndag som ni läste i det tidigare inlägget, det ska jag göra imorgon i sista minuten.. som vanligt. Sen på måndag är det examination, vi ska läsa rättstexter och resten av veckan består av plugg till tentan på lördag. Jag har fortfarande ingen att sova hos.. Hate this crap.

Sen börjar ju radiokursen och jag skulle dessutom så väldigt gärna vilja åka upp till Dalarna över Kristi Himmelfärds men det verkar inte bli så mycket med det. Dels för att vi har inspelningsdagar då och dels för att en biljett kostar 800kr. Så rik är jag tyvärr inte och jag är inte så sugen på att åka buss, som visserligen är väldigt mycket billigare. Det tar nämligen tio timmar och på den tiden skulle jag kunna vara NÄSTAN i Brasilien. Vi får helt enkelt se hur det blir. Men någonting säger mig att tiden framöver kommer att bli rätt stressig och ångestfylld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0