Mitt boktips.

"Tänk dig att någon skulle få reda på dina innersta tankar. En fullständig främling. En person som du sedan möter i ett annat sammanhang... Emma Corrigan är en helt vanlig tjej. Hon drömmer om att avancera på jobbet, få roligare arbetsuppgifter, högre lön och status. Och så har hon sina hemligheter. Hur hon blev av med oskulden, att hon förfalskat sitt mattebetyg och att hennes stringtrosor är väldigt obekväma. Inga uppgifter som hon vill dela med någon annan, men ödet vill annorlunda."

Så står det på baksidan av boken och när baksidan var läst var jag bara tvungen att köpa boken Mina Hemligheter av Sophie Kinsella. Denna bok är en fristående bok av succéförfattaren bakom En Shopaholics Bekännelser, En shopaholic i New York, En shopaholic säger ja samt En shopaholic får en syster. Jag har inte läst någon av dem ännu utan jag började med Mina Hemligheter och jag blev inte besviken. Den här boken är en blandning av Sex and the city och Lipstick Jungle (för er som sett den serien) men den är också väldigt fristående. Jag läste ut boken på en tågresa som varade i tre timmar (boken har cirka 350 sidor) och jag kunde inte slita mig en sekund. Jag skrattade högt flera gånger. Man blir förbannad, man blir ledsen, man blir glad.

Jag älskade boken och den tog slut lite väl tidigt men å andra sidan är det väl alltid så med bra böcker? Anyway. Jag rekommenderar i alla fall den här boken till er alla (främst tjejer). Ni kommer inte att ångra er och som jag sa innan, tycker ni om Shopaholic-böckerna kommer ni inte att bli besviken på den här. Även om den inte handlar om så mycket shopping.


Mina Hemligheter finns att köpa på CDON för endast 39kr exkl. frakt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Spohie Kinsella är så otroligt bra. Har alla hennes ovanstående böcker :D rolig läsning det där. Min bibel när jag var sjukskriven!

2009-03-10 @ 00:53:48
URL: http://hannaefraimsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0