What am I gonna do?

På måndag börjar skolan och idag är första dagen jag känner att jag verkligen inte vill tillbaka. Jag vill inte tillbaka till alla grupperingar. Grupperingarna som innefattar alla utom mig. Det låter jättemobbat jag vet och det stod mig nog jävligt dyrt att jag inte var med på nollningsveckan förra året och skapade kontakter. Nu står jag där, utanför alla gäng och försöker vara trevlig mot alla, försöker bli inräknad i gemenskapen men det går inte. Folk liksom vill inte. Jag trodde jag hade vänner, men dom har vänner som inte är mina vänner och då blir jag inte tillfrågad på fika, på fest eller födelsedagsfirande etc.. Ja ni märker. Det suger och jag klagar nog på tok för mycket. För när alla är ensamma är dom så jävla trevliga, det är det som stör mig. Hade dom varit otrevliga hela tiden med eller utan varandra hade jag kunnat räkna bort dom. Men så är nu inte fallet.

Bara för att jag inte var med på nollningsveckan och bara för att jag bor 30 minuter utanför Kalmar så betyder det inte att jag är otrevlig och tråkig. Snarare tvärtom. Jag kan tillföra mycket och jag är faktiskt helt okej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ibland får man bjuda in sig själv

2009-08-29 @ 00:59:48
Postat av: nela

jag tycker att du ska stå på dig! du verkar ju vara en otroligt intelligent tjej och det känns som om grupperingar i den åldern är lite väl småsint av dina klasskamrater! och klart att folk blir trevliga när de är ensamma, eftersom de uppenbarligen har märkt att de kan "utnyttja" dig. de antar väl att oavsett om de behandlar dig bra eller dåligt, så kommer du finnas för dem när de behöver dig! och såna "vänner" klarar du dig utan, det lovar jag dig!



jag förstår dock att det inte känns speciellt roligt att återvända till en sådan klass och en sådan miljö men.. tänk på att det är din utbildning och ett val du har gjort, eftersom det är något du tycker om att göra! du ska liksom kunna vara lycklig och kunna längta efter skola, och inte behöva må dåligt pga den dåliga stämningen.



hoppas allt löser sig och lycka till! :)

2009-08-30 @ 18:55:34
URL: http://priincess.bloggagratis.se
Postat av: sandra

Hej sötnos

allt bra med dig?

har du gjort idag då?

kram

2009-08-30 @ 19:20:33
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: nela

SV: det var så lite så! jag tror nog att de flesta människorna en eller annan gång har befunnit sig i en snarlik situation, så det är ganska lätt att relatera till.



hur som helst så vet du ju var du har din fokus.. och det är så klart på din utbildning, bra betyg och den där universitetsexamen som man så otroligt mycket längtar efter! :)



jag önskar dig verkligen ett jättelycka till!



2009-08-31 @ 21:20:38
URL: http://priincess.bloggagratis.se
Postat av: sandra

hej sötis

du skulle du kunna göra en ny design till mig?

kram

2009-09-01 @ 14:43:12
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej sötnos, vad har du hittat på idag då?

kram

2009-09-03 @ 20:13:05
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0