I don't wanna lose control.

Jag känner mig väldigt stressad just nu. Jag börjar tveka på mig själv. Speciellt när det gäller skolan.

Jag har dom senaste åren stenhårt trott på att journalistyrket är det rätta för mig. På senare tid har jag börjat tveka mer och mer. Det tär på mig så otroligt mycket. Det liksom gnager i mig av oro och stress. Är det här verkligen någonting för mig? Pallar jag trycket? Vi har radio just nu och det är sjukt kul! Jag funderar bara på om jag klarar av det. Jag tycker nämligen att det är grymt jobbigt att trycka upp en mikrofon i någons ansikte på stan och fråga en fråga. Jag tycker det är skitjobbigt. Jag mår dåligt av att bara tänka på det.

Och då har jag tänkt. Om jag inte klarar det, vad är då journalistyrket för mig? Jag måste ju ta mig fram. Med intervjuer och frågor till obekanta människor. Jag måste. Jag har en deadline att hålla. Jag undrar om jag har lite sämre social kompetens än vad alla andra har. Jag blir liksom rädd, ångestfylld. Samtidigt så tycker jag att det är grymt kul, det jag gör. Att skriva, att klippa film och ljudklipp. Att redigera bilder i photoshop och så vidare. Men den sociala biten är hemsk.

Ibland funderar jag på att säga upp mig från allt och söka jobb på ICA istället, det är så mycket mer okomplicerat. Jag behöver bara se trevlig ut, registrera streckkoder, ta betalat och säga tack. Jag behöver bara plocka upp varor, ställa dom med etiketten framåt. Det låter så jävla mycket mer bekvämt.

En sak är säker. Nu behöver jag verkligen sommarlov.

Btw. Jättesuperduperkul att Norge tog hem segern i Eurovision i år. Jag visste det. Jag visste det hela tiden. Alexander Rybak är en klass för sig! Jätteroligt att Azerbaijan och Island kom på andra och tredjeplats också. Jag bara njöt igår. Det var så otroligt bra!

Kommentarer
Postat av: Maria Roth

Åh. Det där låter som en beskrivning av mig. Jag tror dock att man kan komma över det. Men för mig är det inte värt det.

2009-05-17 @ 20:09:48
URL: http://mariaroth.blogspot.com
Postat av: Bellman

sommarlov i mitt hjärta ;) fin blogg du har. gillar designen!

2009-05-17 @ 21:25:23
URL: http://bellmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0