Första advent.

Just det, det var ju första advent igår, en ovanligt speciell dag!

Igår så åkte Mona ner till Karlskrona för att hämta Rickard som varit på DH. Under tiden så städade jag och Linda nästan hela lägenheten. Vi dammsög, bytte blommor, plockade, rensade o.s.v. Det var även upp till oss att laga middag åt familjen. Det blev råddjurssadel, potatis, sås och lingonsylt. Det kändes kul att laga någonting så "avancerat" för en gångs skull. Jag älskar ju att laga mat men det blir inte ofta något sånt utan mest bara pasta eller dyl. när man bor själv. Så det var kul! Lyckad middag blev det också, den uppskattades och som grädde på moset hade vi köpt jättesöta glöggmuggar som Mona önskat sig + juleskum och ett sött kort till. Vi kände oss riktigt bra när vi gjort något bra. Jag tror till och med att Rickard uppskattade att jag städat hans rum. Kan ju hoppas i alla fall. Det blev en lyckad dag helt enkelt. Helt klart den bästa första advent jag någonsin haft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0