Solen kan blekna.

Sommaren vi möttes kändes lång och underbar,
och den varade långt in i september.
Vacker var den kärleken som vi gav varann,
och jag älskade dig så.

Kärleken kan blekna trots att känslorna finns kvar.
Den kan blekna liksom solen i november.
Och när lågan slocknat, den som en gång brann.
Ja då valde jag att gå.

Låt oss bara vara vänner,
även om vi tycker om varandra.
Tala om för dom vi känner,
att vi två skall skilda vägar vandra.
Om du skulle tvivla på vad vänskap innebär,
så finns jag alltid här.

Ensamhet kan svida och kan sätta djupa spår.
Det gör ont men någon gång går det över.
Kärlekslabyrinten den har du sett förut,
och från den vill du fly bort.

Du har säkert hört att tiden läker alla sår.
Det känns fel när det är kärlek du behöver.
Kan bara beklaga att sagan tagit slut,
och att den blev allt för kort.

Låt oss bara vara vänner,
även om vi tycker om varandra.
Tala om för dom vi känner,
att vi två skall skilda vägar vandra.
Om du skulle tvivla på vad vänskap innebär,
så finns jag alltid här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0