Apologize.

Och så var det ju det här med att räcka till nu igen. Det lyckas jag inte alls med just nu. Kanske för att jag är på fel humör, kanske för att jag är en dålig flickvän/vän/dotter. Jag vet inte. Jag slits mellan två världar, min egen och mina närståendes. Jag kämpar med skolan, mina tankar, mina åsikter, min hälsa. Samtidigt ska jag kämpa och finnas till för mina älskade nära och kära. Jag ska lyssna på dem, trösta och ge goda råd. Jag gör så gott jag kan och ibland lyckas jag, ibland lyckas jag inte fastän jag alltid vill deras bästa.

 

Ikväll är en sådan kväll då jag inte lyckats särskilt bra. Jag gjorde min pojkvän besviken, när jag talade om det faktum att jag kanske inte kommer in på Högskolan i Kalmar. Hans svar gjorde att pressen steg och nu måste jag komma in om jag vill rädda det här, annars förlorar jag det jag håller mest kärast i världen ? min andra hälft. Och det vill jag givetvis inte. Men samtidigt kan jag inte göra mycket om jag inte kommer in. Jag har två val om jag inte kommer in: Flytta till Kalmar, söka jobb och plugga upp betygen och söka igen eller söka till ytterligare en högskola på annan ort med ett liknande program som jag vill läsa och är intresserad av.  Jag vill inte behöva välja mellan dessa två, jag vill lyckas ta mig in på högskolan efter studenten. Då kommer allting att ordna sig, jag är bara rädd för att inte räcka till, rädd för att misslyckas och förlora det bästa i mitt liv.

 

Jag lovar att jag ska göra mitt bästa, jag lovar att plugga arslet av mig.
Allt för att inte förlora dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0