Hej, jag heter Zandra och är pank.

Killarna som skulle byta panna kom inte hit förrän vid halv tio. Det innebär för er som inte kan räkna matte att jag gick upp vid åtta helt i onödan. Anyways, jag kollade på simhopp och konstsim medan snubbarna var här och vid tolv kom pappa hem och vi åkte till Motala. I bilen hade vi en diskussion om vår nuvarande ekonomi, den är inte så himla munter kan jag ju lova. Pappa var rätt bitter på att jag exempelvis tagit mig ann ett abonnemang på telefonen när jag inte ens har några pengar att betala räkningarna med ännu och så babblade han om allting annat. Mycket pengar har gått till min lägenhet och jag står fortfarande utan bidrag från CSN i en månad skulle jag tro. Så ja, summan av kardemumman är att jag är rätt depp och har rätt mycket ångest över att mamma och pappa får ta den smällen och jag behöver fortfarande köpa studentlitteratur för 600kr och betala min mobilräkning på 530kr, för mamma och pappas pengar.. Dessutom ska jag betala 200kr till Josephine för bensinpengar och min hyra skall även den betalas nu den sista som ligger på 1977kr i månaden. Utöver det så ska ju mamma och pappa betala sin hyra och sina räkningar också, samt kunna leva i en månad efter att allt är betalt.. Ni kan ju förstå att det svider med alla utgifter just nu.

Som ni märker ovan är det ingen bra dag idag och ingenting blir bättre av att vädret är piss och att min baby är flertal mil ifrån mig. Dessutom rev Stefan Holm ut sig och missade medaljchansen, väldigt tråkigt! 2008 är helt enkelt inte Sveriges år. Det enda hoppet nu är väl Carolina Klüft, men jag tror knappast att hon fixar det, tyvärr. Jag hoppas att nästa OS blir mer lyckat för Sveriges del.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Lite nervös är jag väl. Men det känns mest spännande :)

2008-08-19 @ 16:07:01
URL: http://jcb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0