Kalmar Högskola 1/9.

Som ni nästan alla vet (ja ni som följer bloggen åtminstone) vet så blir jag student den första september. Jag ska studera medieproduktion och journalistik i kalmar tre år framöver och jag ser fram emot det som bara den. Jag har som nämnt i tidigare inlägg blivit uppringd av en student, fått blombud och ett kompendie med massor med intressant information och när Jonna började tala om litteratur i sin blogg så blev jag lite fundersam.. Varför har inte jag fått någon litteraturlista ännu? Jag blev lite orolig och surfade in på hiks hemsida.. hittade ingenting. Sedan läste jag igenom papprena som jag fått tidigare och där stod det. "Besök vår hemsida för kursplaner och litteraturlistor". Så nu har jag varit in och kollat vad jag behöver för någonting innan kursstart och utöver två böcker som köps direkt på skolan så är det tre böcker jag behöver och alla böcker tillsammans kommer att kosta mig (läs pappa) 581kr. Vilket jag blev rätt lättad över för jag trodde att det skulle bli svindyrt att köpa litteratur :P Jag kommer nog att satsa på helt nya böcker, men är det någon som har följande böcker liggandes någonstans kan ni ju höra av er :)

Guillou, Jan (1990). Det stora avslöjandet
Hadenius, Stig & Weibull, Lennart (2008 9:e upplagan). Massmedier. En bok om Press, Radio och TV.
Nygren, Gunnar (2008). Nyhetsfabriken Journalistiska yrkesroller i en förändrad medievärld.
Nylander, Christina (2004). Medierätt 1.

Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

Peter Ingestad, poet:

http://kraxpelax.blogspot.com/

2008-08-07 @ 08:11:04
URL: http://screenfonds.blogspot.com/
Postat av: emma

Gud vilken lättnad! Jag böjar också medieproduktion och journalistik i Kalmar, 1 sep och jag har har också funderat över det där med litteratur! Vilken tur att jag ramlade in på din blogg!:)

2008-08-11 @ 10:16:34
URL: http://emmaleyman.blogspot.com
Postat av: Aiddii

Haha vilket sammanträffande, jag ska oxå börja på medieproduktion och journalistik nu i höst. hittade din blogg när jag sökte på kurslitteraturen ;)

2008-08-12 @ 16:01:15
URL: http://copycaat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0