Mat som få svenskar tycker om.

Ärtsoppa
Blodpudding
Kåldolmar
Kaviar

Yes det är vad få svenskar inte tycker om att stoppa i munnen. Jag kommer ihåg när jag var liten och fick sådant i skolan. Man blev alltid nästan lite retad, eftersom jag tycker om både ärtsoppa, blodpudding och kaviar, dock inte kåldolmar. Det var liksom inte okej att tycka om detta. Därför är det så skönt nu när man är äldre. Då behöver man inte skämmas längre för att man tycker om dessa maträtter/livsmedel. Nu står mammas ärtsoppa och puttrar på spisen och det ska bli jävligt gott! Är ni som jag? Tycker ni om något av de ovanstående? Eller skämms ni fortfarande? Eller är det kanske bara jag som kände så när jag var liten?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag älskar blodpudding & kåldolmar! Speciellt min mormors kåldolmar!:D haha! Ha en bra dag!

2008-07-12 @ 14:26:39
URL: http://jessicac.blogg.se/
Postat av: Anonym

du menar "mat som få svenskar tycker om" eller "mat som svenskar inte tycker om", Du har blandat ihop allting.

2008-07-12 @ 21:38:25
Postat av: josephine

bruna bönor & blodkorv är också lätt discusting :D

2008-07-13 @ 10:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0