Nya böcker.

Beställde förresten tre nya böcker från CDON igår :) Är så otroligt sugen på att läsa många nya böcker i sommar och då lär jag ju införskaffa mig lite nya böcker. Varför inte låna på biblioteket, tänker ni nu? Anledningen till att jag inte gör det är för att jag vill skapa min egen samling av självbiografier/memoarer/sanna berättelser. Jag fascineras verkligen av såna böcker, så jag vill ha mååånga :D Tänkte visa vilka böcker jag har köpt också! Jag ser fram emot att läsa dem i sommar.

Texterna och bilderna är lånade av:
Adlibris.com



Bara Barnet av Torey Hayden

Det är ingen lätt klass som Torey Hayden möter i den nya skolan. Där finns den aggressiva och sexuellt brådmogna Mariana, den schizofrene Dirkie och den autistiska Lesley. När Torey dessutom får ta emot två irländska systrar, märkta av krigets Belfast, söker hon desperat efter hjälp. Trots varningar accepterar hon Lesleys vackra men egendomligt ovänliga mamma som frivillig assistent. Torey anar att det kan bli problem men inte att Lesleys mamma bara ska bli ytterligare ett barn i klassen.


Jag går bara ut en stund av Isobel Hadley-Kamptz
"Jag ligger med hans arm om mig och tänker på andra som kan ta bort det värsta. Det är inte många veckor sedan vi var lyckliga. När jag blundar och fyller huvudet med hans lukt går det lite bättre. Det bästa i världen som ett eget litet fängelse. Kommer han att vara kvar om jag går ut en liten stund? Det är snart sju månader sedan det värsta hände. Jag måste skriva de här månaderna ur mig". Vad gör man när döden och kärleken envisas med att finnas på exakt samma punkt i världen? Hur överlever man efter att ha älskat en ofödd dotter mer än man trodde var möjligt, och ändå sedan ha dödat henne? Kan man ens ta sig vidare, som samma person och samma inställning till livet och lyckan?


Iskallt och stenhårt : mina tjugo år i Texas fängelser av Rickard Flinga
Rickard Viking Flinga växte upp i USA med svenska föräldrar. Barndomen var fylld av osäkerhet, rädsla och misshandel och han hamnade tidigt i dåligt sällskap. Han gifter sig och får barn och flyttar så småningom med sin familj till Texas där han får jobb på ett bygge. Där inträffar katastrofen. En arbetskamrat förgriper sig på hans dotter och Rickard skjuter honom besinningslöst med elva skott. Han tillbringar 20 år i Texas hårdaste fängelser och 13 av dem i isoleringscell. Det här är den sanna berättelsen om den långa, grymma vägen ut ur helvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0