Onsdag.

Det är redan onsdag och det innebär att jag imorgon efter skolan får sätta mig på tåget och åka hem till mamma och pappa i lilla Rogslösa. Jag har inte varit hemma sedan skolan började och jag har en rejäl hemlängtan nu, så det ska bli underbart att få komma hem till tryggheten igen. Det enda tråkiga med att åka hem är att jag missar Fyllan i Villan på lördag, men jag känner ändå att jag hellre åker hem, äter mammas goda mat och bara tar det lugnt i den miljö jag trivs bäst i.

Så nu ikväll ska jag packa och denna gång ska jag packa lite smartare än sist när jag åkte till Daniel och till Stockholm. Det blev på tok för mycket grejer, som jag inte ens hade användning för. Jag måste verkligen lära mig det där, trots att min "helgväska" är rätt så liten (alltså ingen resväska). Fast så länge jag har rena underkläder, ett par sockar och ett par mjukisbyxor så fungerar det mesta ;) haha. Jag blir borta till på söndag.

Hade även hoppats på att få hem min nya kurslitteratur till idag, men adlibris höll inte med. Dom kommer säkert imorgon när jag inte har någon möjlighet att hämta ut dom. Jag får ta chansen att plugga lite till min kära omtenta som jag har nästa vecka. Jag kan behöva lite repetition på journalistikens grunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0