Sårtvätt och plåster.

Middagen slutade nästan i katastrof. Jag skulle skära gurka och vad skär jag i om inte i mitt finger? Djupt som fan och vårdcentralen stängde precis efter händelsen. Som tur var sprutade det inte blod, så jag kom inte åt någon blodådra, har även kvar känseln i fingret och jag kan röra på det, bortsett från plåstret nu då. Hade förövrigt bara en liten plåsterbit hemma och grannen var inte hemma hon heller. Så jag fick cykla med handen i högläge, inlindad i toapapper till apoteket för att köpa plåster och sårtvätt. Hon som jobbade rekommenderade att jag skulle ha fingret omplåstrat i ett par dagar och tvätta ordentligt. Men gör det ondare imorgon får jag gå till vårdcentralen. Tur att kniven var skarp och vass och gjorde ett fint sår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0