Det är fattigt att vara högskolestudent.

Jag har precis gjort av med ytterligare 430kr. Denna gång för ny kurslitteratur till nästa kurs som är bild, form och webb. Känns väl inte så där jättekul direkt, men det är sådant man får ta antar jag.. Fattar inte att böckerna måste vara så dyra bara. Visst andra som köper kurslitteratur får betala mycket mer och jag tycker synd om dom. Men jag skulle gärna lagt dessa 400kr på någonting annat. Liksom.. Jag fick 7492kr igår, nu har jag cirka 3000kr kvar och jag måste fortfarande köpa ett nytt busskort för 870kr samt leva månaden ut.. yay!

 

Kommentarer
Postat av: Linda Katarina Matthäi

Ett tips är att leta böcker på blocket! Jag hittade böcker där till en kurs jag gick :) Folk är som galna när de slutat sina studie, då säljer de allt de inte vill ha kvar att samla damm, dessutom mycket billigare än i bokhandeln.

2008-09-28 @ 16:49:48
URL: http://lindsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0