Snacka om spännande!

Jösses vilken final det blev för herrarna i höjdhopp. Det var nog med all säkerhet den bästa höjdhoppsfinalen jag har sett under de år som jag har följt friidrotten. Fyra killar hoppade otroligt bra och för ovanlighetens skull så tog fyra killar medaljer. Två på delad bronsplats. Linus Thörnblad slutade femma och hamnade då på den högsta placeringen för sverige, vilket inte är illa då han har varit skadad stor del av säsongen. Jag är mest glad för Spanks (Tyskland) och Bednareks (Polen) brons. Raul Spank är blott ett år äldre än vad jag är och Sylwester Bednarek är lika gammal som jag och dom gjorde en fantastisk insats ikväll! Rybakov från Ryssland tog hem guldet och Illonou från Cypern tog silvret.

Någon som också imponerade idag var Australienskan som satte personrekord och vann diskusfinalen för damer med 65.44. Inte illa för en tjej som också bara är ett år äldre än vad jag är. En riktigt rolig kväll med andra ord på friidrottsfronten. Dessutom, om jag skulle gifta mig med en friidrottare, så skulle det helt klart vara Sylwester Bednarek. Så himla söt!


Bilderna är lånade från Aftonbladet. Foto av: Andreas Bardell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0