En hobby efterlyses!

Jag tycker om att vara hemma, att ta det lugnt och bara vara. Jag tycker om att sitta vid datorn, lyssna på musik och att läsa bloggar. Men ibland, ibland blir det för enformigt. Jag är inte typen som festar varje helg. Faktum är att jag fortfarande känner avsmak från turkossittningen i början av september.. yes, det är sant. Jag känner inget behov av det (för det mesta). Jag är typen som hellre äter en god middag, umgås med vänner och tittar på en bra film. Kalla mig old fashion, kalla mig tråkig men enligt min mening måste man inte alltid ha alkohol i kroppen (som 90% av mina nuvarande klasskompisar alltid har).

Visst.. Att festa kan ibland vara riktigt kul men då krävs det att man är i rätt sällskap och här i Emmaboda (som jag just nu befinner mig i) finns det inte så många roliga själar. Visst, mina klasskompisar är hyvens allihopa men ska jag festa, så ska jag festa med mina dalmasar. Så nu har ni fått veta det, varför jag hellre sitter hemma och degar istället för att supa skallen av mig.

Till detta inlägg hör att jag kom på att jag verkligen måste skaffa mig en hobby eller åtminstone en sysselsättning. För jag är typen som lätt blir uttråkad, jag är typen som väldigt sällan kan hitta på saker att göra med mig själv (förutom det jag skrivit ovan) och jag vill inte sitta och kolla på film varje dag.. men inte heller festa. Så.. what to do?

Jag har haft många olika saker i åtanke. Börja dansa, bli en träningsnarkoman, gå matlagningskurs, samla på bok/frimärken, bli en no-life-shopper. Haha ni ser, min fantasi är inte den bästa. Frågan är då bara vad man ska ha för hobby i en liten håla som denna. Jag har väääldigt mycket energi över och jag vet inte riktigt vart jag ska göra av den. Förslag?

Kommentarer
Postat av: B*

Vilken fin blogg du har :)

2009-01-24 @ 03:32:06
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: angie

börja dansa eller lär dig spela ett instrument haha =D

2009-01-24 @ 15:47:57
URL: http://angeling.blogg.se/
Postat av: hanna

Känner igen mig så väl i det du skriver, Själv älskar jag att sitta hemma och ta det lugnt med vänner och familj . Jag har testat på lite av varje, dans, instrument olika sporter m.m Inget jag riktigt har fastnat för men visst har det varit skit skoj att testa på allt detta. Tips: Testa lite av varje och se omd et är något som passar in på dig:) Bra blogg förresten :)

2009-01-24 @ 16:33:50
URL: http://haaannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0