Elva låtar som jag älskar.

Men som väldigt många andra hatar, utan inbördes ordning..

1. Darin - Money For Nothing
Jag vet inte varför men när Darin släppte sin första singel Money For Nothing så var jag fast och ett par år senare så är jag fortfarande lite fäst vid den som jag var när den spelades om och om igen på radiostationerna.

2. Britney Spears - Overprotected
Britney i all ära. Jag tycker att hennes senaste album Circus är riktigt grymt och jag har aldrig haft någonting emot henne men jag kan inte direkt säga att hennes första album var så omtyckta av mig. Men låten Overprotected fungerar varje gång.

3. Arvingarna - Eloise
En klassiker! Är det någon som inte tycker om Eloise egentligen? Jag tror att alla har en hatkärlek för denna låt om dom inte kan medge att låten är ruggigt bra. Faktum är att det mesta med Arvingarna gärna får spelas här hemma hos mig.

4. Modern Talking - Brother Louie
Åh, jag älskar Brother Louie! Det här är 80-talsmusik när den är som bäst tycker jag och varenda gång jag hör den här låten så blir jag fortfarande lika glad. En riktigt feel-good-låt.

5. Spice Girls - Viva Forever
Jag var en galet Spice Girls-fan när jag var liten. Jag bytte fankort med kompisar, stod framför spegeln och mimade. Jag och mina kompisar uppträdde till och med i skolan. Jag var Geri Halliwell... Anyway. Idag kan jag inte lyssna på många låtar med Spice Girls utan att få kväljningar men Viva Forever är en av de vackraste låtarna jag vet.

6. Lordi - Hardrock Hallelujah
Och nej. Den här låten står inte med i den här listan bara för att jag själv är finsk. Jag tycker fortfarande att den här låten är grym och det hade inte spelat någon roll om Lordi varit från Ungern, Mexiko eller Sverige.

7. Lasse Berghagen - En Kväll I Juni

"Plötsligt spratt de´ till i gubben, han blev ung och han blev fri". Jag älskar den här låten. Jag blir alldeles varm i kroppen när jag hör den för att den är så vacker. Lasse Berghagen är min man!

8. Helen Sjöholm - Du Är Min Man
Gabriellas sång är mycket vackrare men jag tycker otroligt mycket om Du Är Min Man. Jag kan inte riktigt förklara varför. Kanske är det för att jag känner igen mig och för att jag kan relatera till något eller så är det bara oförklarligt.

9. Dr. Bombay - Calcutta
Den här spelades varmt under alla låg- och mellanstadiediscon. Alla stod på dansgolvet och hoppade och sjöng i kör. Det var tider det och ibland kan jag faktiskt spotifya den och minnas dessa tider. Ibland är den ruggigt rolig.

10. Ace of Base - Beautiful Life
Ace of Base var stora på 90-talet och jag var inte sen att lyssna på dom heller.  Dessutom var det här ännu en favoritlåt jag gärna mimade till när jag och mina kompisar lekte. Jag tycker fortfarande att Beautiful Life är en av dom bästa låtarna som svensk musik har åstadkommit.

11. E-type - Angels Crying
När jag såg den här musikvideon för första gången drömde jag mardrömmar flera nätter i rad. Jag tyckte att den var sjukt läskig. Idag är det en av mina favoritlåtar med E-type och den funkar alltid att lyssna på under sega bil/tåg/bussresor.



Kommentarer
Postat av: Josephine

Calcutta blir man glad av :D

2009-03-08 @ 18:06:17
URL: http://josephinedahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0