En liten uppdatering

Nu har jag äntligen fått internetuppkoppling, om än väldigt segt. Leveranstiden för det vanliga bredbandet är inte förrän den 14/7 men Telia var snälla och lånade ut ett mobilt bredband till mig under tiden så nu kommer jag åt och kan göra de saker som jag behöver. Tänkte passa på att uppdatera er litegrann.. Det var ändå över två veckor sen sist. Vet dock inte vad jag ska skriva.

Skolan har slutat. Sista tentan vi skrev blir det högst troligt en omtenta på i augusti. Den var sjukt svår och jag måste medge att jag inte pluggade så mycket som jag borde gjort. Men sånt är livet. Som avslutning på läsåret spenderade jag fredagen med Jonna, Hugo, Johanna och hennes pojkvän. Paulina och Hanna skulle varit med men dom beslutade sig för att gå ut på lördagen istället, vilket varken jag eller Jonna kunde vara med på.. Lite tråkigt.

Jag läser två sommarkurser i sommar - Litteraturvetenskap och pedagogik. Det är sånt man måste göra om man vill ha några pengar och inte har fått något jobb. Det känns lite småsurt att i princip alla i klassen lyckades få sommarjobb utom jag men jag är inte bitter, kurserna är intressanta!

Eh.. sommarplanerna blev inte riktigt som det var tänkt. Det var meningen att jag skulle tillbringa midsommar i Dalarna med Linda och det var även meningen att vi skulle åka på en sista-minuten i augusti. Det blev inte riktigt så. Linda fick sitt jobbschema och insåg att hon skulle jobba mer än vad hon trodde. Hon ska dessutom bli värmlänning till hösten och måste stå i med en flytt i mitten av augusti. Så ja.. utlandsplanerna får bli en annan gång. Förhoppningsvis i höst :) Midsommar spenderar jag med Jonna, Jonathan och Hugo + Hugos kompisar så jag slipper åtminstone sitta själv på midsommarafton :)

Körkortet ska förhoppningsvis tas innan sommaren är slut. Eller jag ska i alla fall ha bokat uppkörning och uppskrivning. Jag vill försöka bli klar med det innan jag tar semester och åker hem till mamma och pappa för där blir det ändå ingenting gjort. Carro tog sitt körkort häromdagen, grattis till henne!

Hm.. Ja det är väl inte så mycket mer planerat. Jag ska till Stockholm i mitten av juli och träffa M. Känns pirrigt och spännande och sedan i augusti är det ju Sonisphere i Stockholm också. Jag ska även hinna med att träffa finaste Josephine (som jag saknar den snäckan!) och jag ska upp till Dalarna en sväng och träffa alla goingar. Sommaren blev kanske inte som jag tänkt mig men den blir nog inte helt fel ändå :)

Oj.. det blev ett väldigt långt och ostrukturerat inlägg detta. Men det är svårt att få det att flyta på när det är så mycket olika saker man vill ta upp. Vi får se när vi hörs igen :) Jag kommer inte att vara uppkopplad så mycket nu fastän jag har mobilt.. Eftersom det drar trafik och jag verkligen behöver kunna plugga utan risk för att det tar slut så vill jag inte sitta här och babbla om ingenting. Så förra anvisningen gäller fortfarande - jag nås lättast via mobilen :)

Nu ska jag sätta mig och äta jordgubbar och plugga körkortsteori.. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0